hits

Hvordan jeg får vektnåla til å gå nedover

11.11.2016 - 19:44 20 kommentarer

Først og fremst må jeg understreke at jeg ikke er en kostholdsekspert- men jeg vet hva som funker og ikke funker for meg.

12 oktober våknet jeg opp og bestemte meg for å gå ned i vekt. Karbohydratene er min fiende og bestevenn. Jeg elsker bakevarer, pasta og alt som er stappa med karber- og karbene elsker tydeligvis meg også. Men nok er nok

Nå har jeg lagt karbene på hylla for en stund. De første tre-4 dagene var brutale. Hodepine og slapp- men når hodepinen ga seg kom energien.

Vi spiser masse god mat. Forleden hadde vi ribbe Asia-style og i går var det røye med rømmesaus. Mitt triks for å Berge en lavkarbo lunsj er å spise rester etter middagen til lunsj.

For en tid siden oppdaget jeg det som på nett omtales som fettkaffe. Jeg lo godt. Usj. Men så googlet jeg, leste litt og googlet litt til. For en uke siden drakk jeg min første fettkaffe og jobber godt med å venne meg til det. Jeg drikker den på morningen når jeg kommer på jobb og den holder meg god og mett lenge.

En toppet ss kokosfett (uten smak), en kopp god kaffe- stavmixses i en forhåndsvarmet beholder eller bruk blender. Drikk og vær mett.

Også var det den helsikes Pepsi Max. Jeg skal ikke si at jeg har sluttet- for jeg drakk det senest på mandag på vei hjem fra Oslo. Men jeg har trappet ned betraktelig. Mulig Pepsisjefen gråter over røde tall- men jeg føler at vektnåla går raskere nedover uten Pepsimax.

På jobb har jeg tre store flasker vann i kjøleskapet mitt. Jeg drikker til den store gullmedalje. Jeg lover: med en fettkaffe og en flaske vann innabords føler jeg meg stappmett lenge lenge.

For å holde styr på vekttap, bevegelse, søvn Osv har jeg en app på mobilen. Det er utrolig motiverende å se vektgrafen gå nedover. Hver gang jeg veier meg legger den nye vekten seg inn i appen og ny BMI og fettprosentregnes ut. Supermotivasjon.

Så til nå -5,9 kg og jeg er knallfornøyd

Den største utfordringen for meg kommer til å bære å holde vekten nede over tid. Men jeg skal finne en vei. Denne gangen skal det ikke dukke opp en ny graviditet :) eller andre hindringer.

Flere som skal ned i vekt?

Hvilken vektreduksjonsmetode bruker du?

Hva gjør du for å holde vekta?

Christine

20 kommentarer

Kathrine

11.11.2016 kl.22:27

Hei. Bare lurer på hva som gjør at du velger lavkarbo ikke bare sunt variert kosthold som du har gjort tidligere??

www.hvitstil.com/ Christine

12.11.2016 kl.06:08

Kathrine: fordi jeg synes selv det er lavkarbo som har fungert når vekta skal raskt ned.

Linda

11.11.2016 kl.22:44

Takk for tips. Jeg og elsker skiver, poteter, pasta og bakevarer (pluss Pepsi Max) blir motivert av og lese om deg 😊😊5,9 kilo på en mnd er kjempebra. 😊stå på videre 😊😊kommer til å kikke innom bloggen din ofte.

www.hvitstil.com/ Christine

12.11.2016 kl.06:12

Linda: så bra at du er innom- en ting er sikkert. Hvis jeg kan så kan alle få det til.

Lena G

11.11.2016 kl.23:03

Herregud så flink du er! Fy søren nå inspirerte du meg. Men hva spiser du til frokost? Jeg gikk på lavkarbo for en stund siden, men ble sååå lei! Jeg ELSKER pasta, brød, ris osv. Så mye du har gått ned på en måned 😀 Jula er kanskje den letteste tiden å gå på lavkarbo også, ofte masse fet mat.

www.hvitstil.com/ Christine

12.11.2016 kl.06:11

Lena G: jeg er elendig på frokost. Siden jeg begynner tidlig på jobb og i kombinasjon med at jeg egentlig elsker brødmat- så synes jeg løsningen med fettkaffe har fungert super. Stappmett helt til lunsj

Lise Ø

11.11.2016 kl.23:16

Så flink du e 😊 ser du lage masse god mat uten karbohydrater! Blir inspirert 😊

www.hvitstil.com/ Christine

12.11.2016 kl.06:09

Lise Ø: så bra Lise. Jeg tenkte å dele oppskrifter også! Kommer kommer

Marianne

12.11.2016 kl.10:34

Ribba så knallgod ut😍 Hvor strikt er du? Er det bare grønnsaker eller spiser du meieriprodukter?

www.hvitstil.com/ Christine

12.11.2016 kl.12:35

Marianne: spiser grønnsaker som vokser over jorda og holder meg i en hvis grad unna meieri. Ikke jogurt, kesam eller melk- men spiser rømme og fløte i sauser ol. Jeg regner ikke så nøye på karbene, men tror jeg er ganske strikt.

Maria Kirkerud

12.11.2016 kl.16:36

Ingenting er bedre enn at man finner noe som fungerer for en selv :) For meg har veien vært CellReset og Fitline. Neste mål er halvmaraton i Tromsø 17.juni. Ikke verst når man nærmest anså seg selv som en sofagris for et halvt år siden :D

Masse lykke til! :)

www.hvitstil.com/ Christine

12.11.2016 kl.23:21

Maria Kirkerud: så utrolig braA jeg skal lese om fitline!!!

Hanna

12.11.2016 kl.22:16

Hva slags app bruker du?

www.hvitstil.com/ Christine

12.11.2016 kl.23:23

Hanna: vekta mi er fra withings- og klokken min er derfra- så jeg bruker deres app.

Maria Kirkerud

13.11.2016 kl.09:22

Forsøkte å sende deg en mail om CellReset og Fitline, men usikker på om mailadresden jeg fant er riktig. Det er uansett verdt å undersøke nærmere, og jeg deler mer enn gjerne informasjon og erfaringer. Det er i alle fall noe som har fungert for meg på mange måter. Men man er jo ulike :)

www.hvitstil.com/ Christine

13.11.2016 kl.11:33

Maria Kirkerud: takk- jeg har sett den og lagt den til side for å lese i en ledig stund. Jeg skriver tilbake når jeg har lest.

Linn Merethe

13.11.2016 kl.10:28

Veldig inspirerende å lese :) Flink du er!!

Hvilken type kokosfett bruker du?

www.hvitstil.com/ Christine

13.11.2016 kl.11:34

Linn Merethe: kjøpte en fra helios på Coop først- den er spist opp så nå har jeg kjøpt en på thaisjappa i Narvik. Halv pris og dobbelt så stort glass

Linda

05.12.2016 kl.08:16

Det er så utrolig gøy å lese om deg! Du er en stor inspirasjon for meg! Nå er det stopp for denne damen også så da er det kult å få litt oppskrifter fra deg :)

www.hvitstil.com/ Christine

06.12.2016 kl.20:37

Linda: så bra! Når jeg klarer - klarer du. Heier på deg :)

Skriv en ny kommentar