hits

livstilsendring

Klokke som motivsjon

Jeg har snappet om min utfordring til meg selv- 100 prosent aktivitet hver dag p klokka fram til ferien. S har jeg ftt s utrolig mange snapper fra jenter (eller vi er vel rettere sagt damer) som lurer p om jeg kan fortelle om klokka. Og det er jo klart jeg kan. Jeg er ingen spesialist p alle slags klokker og aktivitetsband, men jeg er ei enkel sjel som lar meg motivere av duppedingser og liker at duppedingsene er enkle forholde seg til. Det er min klokke.

Siden det ikke er noe vits i finne opp hjulet p nytt legger jeg ved filmen fra YouTube jeg s fr jeg kjpte klokken. Spol frem til det er gtt 1 minutt s sparer du deg for han som snakker om linker og sosiale kanaler.

Link Til Klokketest

Det jeg liker veldig godt er at klokken kan innstilles etter hvem du er. Jeg er en kontorarbeider med minimal treningsbakgrunn. Klokken min er stilt inn deretter. Venninnen min som er trent p niv med Marit Bjrgen har andre innstilinger. Det gjr det mulig for meg n mlene mine, men jeg m likevel strekke meg. Hadde jeg hatt Marit Bjrgen sine innstillinger s hadde min motivasjon vrt drept frste dag.

P appen til klokken kan jeg se en daglig oversikt over h or mye jeg beveger meg, sitter i ro, sover og har av klokken. Der finnes en ukesoversikt og en mnd oversikt. Du kan g tilbake se hvor mye bevegelse du har vrt i og nr du har trent. Siden det er pulsmler i klokka holder den oversikt over hvordan pulsen din er gjennom hele kta. Klokka gir deg og tilbakemelding p hver kt.

For meg som jobber p kontor er det ogs kanon at klokken sier fra nr jeg har vrt i ro for lenge- sa er det opp og hente ett glass vann og bevege beina bittelitt .

Min klokke heter Polar a360. Prisen: man finner den til 1300 kr p nett. Jeg hper at du som leser dette vil si noe om din motivator til trene og eventuelt si noe om hvilken aktivitetsmler du bruker og hva som er bra drlig.

Min utfordring kan du flge p snap: hvitstil

Christine

Middag m g fort- ogs p lavkarbo.

Nr det er aktiviteter etter skolen og alle skal ut av huset nesten fr man er kommet inn dra m man planlegge for kunne gjennomfre lavkarbokostholdet. Det nytter ikke (for meg) hive inn en grandis- s hvis jeg forbereder meg og planlegger litt s slipper vi karbondlsninger. I dag var en snn dag der Prebs og Bella hadde klatrekurs og Celine skulle p turn. Og fr det skal alle lekser vre gjort. Begrenset tid til middag....

Men likevel fikk vi istand en fin lavkarbomiddag. Kjttet (en hel entrecte) brunet vi og satt inn p lav varme i gr- fiks ferdig og supermr etter jobb i dag. Varmen er s lav p at jeg har ingen problemer med forlate kjttet i ovnen. S pnet jeg en ruccolasalatpose, hadde litt olje og salt p. Stekte noen frossene kantareller og helte p flte. Kokt brokkoli. De andre fr pommes fritt. (Den sorten som tar noen minutter i ovn) parmesansmr p kjttet. (Det laget jeg for noen dager siden. Her snakker vi middag p under 15 minutter.

Best av alt- nok igjen til lunsj til meg dagen etterp. Gull!

En rask middag til:

Ribbe Asia Style

Ribbe lager jeg p vanlig mte dagen fr. P forhnd laget jeg en glaze jeg ikke har noe navn p- men den smakte asiaish. I den hadde jeg: i dl vann, litt soyasaus, sitt sukrin gold, ingefr, sitron og trr koriander, sitron og to trka chili, noen sm tomater fra en boks. Stavmikset og kokte det hele opp for at sukrin skule smelte inn i sausen. Etter jobb er det bare skjre opp ribba, pensle p glaze og sette den i ovn litt. 10-minutter kanskje. I mens lager jeg kokte bnner og kokt og smrrista blomkl. Det smakte!! Og klart p 15 minutter.

Det fr vre dagens matinspo. N skal jeg lage klar kveldsmat til sportsfolket.

Christine

Hvordan jeg fr vektnla til g nedover

Frst og fremst m jeg understreke at jeg ikke er en kostholdsekspert- men jeg vet hva som funker og ikke funker for meg.

12 oktober vknet jeg opp og bestemte meg for g ned i vekt. Karbohydratene er min fiende og bestevenn. Jeg elsker bakevarer, pasta og alt som er stappa med karber- og karbene elsker tydeligvis meg ogs. Men nok er nok

N har jeg lagt karbene p hylla for en stund. De frste tre-4 dagene var brutale. Hodepine og slapp- men nr hodepinen ga seg kom energien.

Vi spiser masse god mat. Forleden hadde vi ribbe Asia-style og i gr var det rye med rmmesaus. Mitt triks for Berge en lavkarbo lunsj er spise rester etter middagen til lunsj.

For en tid siden oppdaget jeg det som p nett omtales som fettkaffe. Jeg lo godt. Usj. Men s googlet jeg, leste litt og googlet litt til. For en uke siden drakk jeg min frste fettkaffe og jobber godt med venne meg til det. Jeg drikker den p morningen nr jeg kommer p jobb og den holder meg god og mett lenge.

En toppet ss kokosfett (uten smak), en kopp god kaffe- stavmixses i en forhndsvarmet beholder eller bruk blender. Drikk og vr mett.

Ogs var det den helsikes Pepsi Max. Jeg skal ikke si at jeg har sluttet- for jeg drakk det senest p mandag p vei hjem fra Oslo. Men jeg har trappet ned betraktelig. Mulig Pepsisjefen grter over rde tall- men jeg fler at vektnla gr raskere nedover uten Pepsimax.

P jobb har jeg tre store flasker vann i kjleskapet mitt. Jeg drikker til den store gullmedalje. Jeg lover: med en fettkaffe og en flaske vann innabords fler jeg meg stappmett lenge lenge.

For holde styr p vekttap, bevegelse, svn Osv har jeg en app p mobilen. Det er utrolig motiverende se vektgrafen g nedover. Hver gang jeg veier meg legger den nye vekten seg inn i appen og ny BMI og fettprosentregnes ut. Supermotivasjon.

S til n -5,9 kg og jeg er knallfornyd

Den strste utfordringen for meg kommer til bre holde vekten nede over tid. Men jeg skal finne en vei. Denne gangen skal det ikke dukke opp en ny graviditet :) eller andre hindringer.

Flere som skal ned i vekt?

Hvilken vektreduksjonsmetode bruker du?

Hva gjr du for holde vekta?

Christine

Det gr strake veien nedover!

Herreminhatt jeg er s fornyd. I samarbeid med xl-s har jeg gtt ned i vekt. Forleden dag var jeg i skapet mitt for sjekke ut noen bukser jeg kjpte i august. Det var 70 prosent og buksene kom ikke lengre opp enn lrene men jeg hadde en plan s jeg slo til. De var to strrelser for sm- men vet dere hva- jeg tok dem ut av skapet-testet og jammen tute passet de som hnd i hanske eller ben i bukse om du vil!!!!!!! Jeg er s fornyd at jeg kan ikke sette ord p det. To buksestrrelser siden slutten av august. Det gjr noe med selvflelsen.

ok- dette har jeg gjort. Full skjerpings p maten. Godis byttet ut med sunnere alternativ. Ingen potet, pasta eller ris. Og etter hvert mltid frokost, lunsj og middag har jeg spist en pakke XL-S medical pulver. Pulveret gjr at ca 1/3 av fettet i maten jeg spiser ikke blir tatt opp. Og jeg er n et levende bevis p at det funker.



Jeg og to av mine tre favorittjenter i verdens fineste himmelbla.com kjoler.



En av tre bukser som n passer. Livet er en fest!

Christine

Innlegget er laget i sammarbeid med XL-S MEDICAL

Her er vekta mi

Jeg er fornyd med hvordan det gr nedover. Jeg har klipt ut av skjermbilde fra resultatet etter dagrns veiing

Jeg holder alts planen som er miste 12 kg p 12 uker??

P ingen mte sulter jeg. Spiser sundt og godt. Bruker en pose XL-S medical fettbinder etter de tre strste mltidene. (Det gjr jeg i forbindelse med en sammarbeidsavtale mellom hvitstil og xls medical)Gr med skritt- teller for ha kontroll p hvor mye bevegelse jeg er i. Er flink g tur- gr til byen, fremfor ta bilen.

Jeg sier meg fornyd s langt.

Christine

Endringene

En leser spurte hvilke endringer jeg har gjort (til n) i min livstilsendring. Siden jeg elsker lister s lager jeg en  her:

Jeg har:
*sluttet med Freia Helntt -jeg var flink p kose meg med Freia- hper ikke de gr konk n nr de ikke fr inn min sttte ;)
*sluttet med brus
*spiser frokost
*byttet ut brd med ryvita
*droppet poteter og pasta
*spiser litt mindre enn tidligere
steiker alt i teflonpanne framfor meierismr (hvorfor har jeg ikke gjort det fr??)
*begynt s smtt trene/ gr i fjellet bak huset vrt
*generelt spiser mye grnnsaker og velger sunnere alternativ
*meldt meg inn i vg-vektklubb for de har ei fin ordning p notere kalorier. Det er ikke noe jeg skal gjre varig, men jeg vil lre meg litt mere hva maten inneholder.

Dagens middag: lapskaus av elgkalv, uten potet med maaaaaasse persille <3 br="br">


Ei leser tipset meg om appen endomondo og jeg er takknemmelig herifra og til evigheten. Plutselig var det litt gy komme seg ut. Ta en titt.

Christine

Ukestart

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det motiverer meg veldig. Jeg hper ogs at noen andre kan finne motivasjon i dette! Har akkurat kommet hjem fra en handletur, og det fles godt fylle handlevogna med det som skal hjelpe meg p vei nedover
Jeg fant ut at etter ha ryddet manskiten ut av skapet har jeg s god plass at jeg kan la alle grnnsaker ligge litt inbydende i skler. Forrrige uke skrelte jeg en pose ful av gulrot og la dem spiseklar i en pose. De var gode ha nr "jeg fikk lyst p noe"

namme nam- veldig godt

Planen er n lage meg en ny ukemeny, men jeg m sette meg litt inn hva jeg skal lage frst. Jeg skal bruke litt tid p nettet.

Dagens frokost:
havregrynsgrt i mikro med kanel og litt sukkererstatning

Dagens middag: kyllingfile med spinat blomkl og persillepesto

Forresten var jeg innom venninnene mine som jobber p HTH og de viste meg de nye kjkkenan. Milde moses(hvis det uttrykket fortsatt er lov bruke i dette milleniumet). Jeg er forelsket i et kjkken!

Mulig bildet ikke ble s stort, men sjekk de runde hjrnene p dette kjkkenet. Hvis mine drmmer gr i oppfyllelse s skal jeg lage mat p dette kjkkenet (bortsett fra at mitt vrt ikke blir svart)


Christine

Det fungerer -2,5 kg

I dag er det nesten 2,5 kg mindre Christine som skriver dette innlegget. Endringene gr veldig fint og er enklere enn jeg har forventet. Jeg spiser frokost hver morgen, det har jeg ikke vrt s nye p fr. Knekkebrd med makrell i tomat. Ingen brus og ingen Freia Helntt. Brer rundt p en stor kopp med fun light eller vann med is. Jeg prver lese litt p nett om kosthold og finne inspirasjon til lage en ny ukesmeny.
Jeg var p klubb med jentene der det ble servert nachos/cupcakes og cola. Deilige favoritter. Jeg spiste liten tallerken med nachos, kun en cupcake (de var s god at det var ren viljestyrke at jeg ikke spiste 4 til) og ingen cola.@

Krise-lista mi

Kyllingfile med persillepesto nesten uten olje, spinat og blomkl/brokkolirasp

Makrell smaker faktisk godt! Jajogurt og havregryn

Sashimi

Ikke s dum mat det her???

Christine

Finne inspirasjonen

Min husbond har vrt over en uke p reise, og jeg m si at jeg synes det skulle deles ut en hedersmedalje til aleneforeldre. Dere er de norske heltene- hvordan fr dere det til?

Over til noe helt annet:
L I V S T I L S E N D R I N G

P lrdag morgen gikk jeg ut og hentet den lokale avisen og der kunne jeg l ese en hel artikkel om Berit fra Narvik som hadde lagt om livsstilen sin. Hun hadde i lp av det siste ret begynt med trening, et sundt kosthold og ikke minst gtt ned i vekt. Jeg syntes Berit var s inspirerende at jeg gikk straks inn i kjkkenskapene mine og kastet all "mannsjit" og dro p coopen og fylte opp med de deiligste sunne alternativ. For n er det faktisk nok. Litt etter litt har kiloene smyget seg p og litt etter litt har jeg forsvunnet og en annen tykkere utgave av meg kommet frem. Jeg kjenner egentlig ikke meg selv igjen. Jeg liker ikke bli tatt bilde av eller se meg i speilet antakelig vis fordi jeg ikke liker denne versjonen av meg. N er det nok. Det forandrer seg ikke av seg selv, s n tar jeg tak. N er det slutt p tjukkismaten og bedre alternativer skal velges.  Jeg har som smtt begynt og synes det gr fint. N gjelder det bare gjre det varig. Jeg kommer til dele bilder og tanker rundt denne endringen i tiden fremover og hper at noen vil dele sine erfaringer med meg.

Jeg hper leserne av hvitstil.com vil tipse meg hvis dere har livsstilsendringsblogger dere leser eller annet som jeg kan finne motivasjon og sttte i. Jeg vil anbefale alle ta en titt p Berit sin Facebookblogg: min vei til et lettere liv. Selv skal jeg avsted mtte hene N!




Vi er flyttet hjem etter mange uker p Ytre Slettjord Grd


Celine har hstet jordbr i hagen.


Christine