hits

januar 2017

Miljforandring- The Edition Miami

For 48 timer siden var vi i slalombakken med barna- tonnevis med nysn og ville barn- n - 48 timer etter har vi landa i Miami og inntatt hotellet The Edition i Miami Beach for natten. For et hotell- det er s fint. Antakelig det fineste hotellet jeg noen gang har satt min for i.

Jeg tror jeg strax m kjpe meg mer grnne inneplanter og lykter nr jeg kommer hjem. Det er lykter og planter overalt!

Her spiste vi i gr kveld. Fantastisk mat p kanten til bassenget

Mor og Bella p vei til stranda

Basseng i hotellhagen. Det er sikkert 30 grader oppi der- og 28 i lufta. Herlig

Elsker sofagruppene inne i det grnne i Hotellhagen

Her spiste vi i gr. De lysene!!!. Jeg skal henge opp mere lys i huset i Gran Canaria. S utrolig koselig.

Lobby. Her er alle plantene og lyktene. S at det ikke hadde ftt tatt s mye bilder av dem- men se p snap: hvitstil - der har jeg filmet.

Snart kjrer vi over til Naples for Konferanse. Mor passer Bella for meg, mens jeg skal fylle p med fag.

Jeg snapper p veien!

Christine

Hvitstil tipser

Jeg har tatt mitt eget tips fra GranCanaria med ladestasjon og laget meg/oss en ladestasjon i leiligheta.  Fr tok imacen opp et helt skrivebord- men i USA fikk vi tak i et passende veggheng og fikk montert den opp. Under har vi satt opp en fotolist der ungene kan lade ipads, jeg kan lade laptop og andre greier som m lades.

Ledningene kan legges ned bak bordet nr de ikke er i bruk.

Jeg tok noen bilder i sydenhuset i julen, og kunne ikke finne at jeg hadde delt det tidligere... S er kommer litt:

 


Balkongen vr p soverom. Utsikt rett til bassenget...

 



Barnerommet. Vi har en bl trd gjennom huset. Rommet er ikke spesielt stort- men p denne mten fikk vi dirket inn tre senger....



Det lurte seg inn et bilde av mine tre prinsesser i i opplastingen.



Soverom. Balkongdrer fra gulv til tak og kan pnes hele veien.

Bl trd p vrt rom ogs....

 



Sminkebord p soverommet fant jeg ut var en super lsning. P sommeren er det ganske s varmt, og det var greit sette p aircondition p fr man skal sminke seg.



Kjkkenet- i frste runde fikk vi et mellombltt, glinsende kjkken, men etter litt om og men ble det byttet ut med dette helt perfekt mrke bl kjkken.

 

Klem

Christine
 

F flyt i den viktigste bedriften!

Etterhvert som jeg hadde lest hele Synnves system (bok) begynte jeg fundere p hvordan vi skal klare holde det ryddig, holde skittentysskapet tomt og aldri ha klr p gulvet. Jeg leser den ene ryddeboken etter den andre- rydder og rensker- men i lengden blir det rot igjen.

I mitt liv har jeg jobbet i forskjellige bde sm og store bedrifter. Hotell, Sterling, Roche, Pfizer, egen butikk og n alts yeklinikken. P alle arbeidsplasser har det vrt opplringsperioder, personalmter, strategimter, mldefinering, HMS avdeling, Brannvernleder, medarbeidersamtaler -p forskjellige niver i de forskjellige bedriftene- men felles for alle bedriftene var at alt ble gjennomfrt for at bedriften skulle g bedre.

S har vi den viktigste "bedriften" av dem alle. Familien! Vi har ingen opplringsperiode, medarbeidersamtale og mlsetning. Nada. Hvordan skal man kunne bli bedre da- nr man ikke har noe ml jobbe mot.

For eksempler p yeklinikken vet vi alle hvem som har hvilke oppgaver. De er fordelt mellom de ansatte p et personalmte. En er ansvalig for telefon, en tar imot pasienter, en pner klinikken og en stenger. Alle oppgaver blir gjort. I Sterling fordelte vi oppgaver p brefingmte fr flyturen. Alle i kabinen ble nummerert og med nummeret fulgte spesifikke oppgaver. nr 1 hadde ansvar for kjkkenet, nr 4 snakket i hytaleren, skulle det skje noe hadde ogs de spesifikke tallene forskjellig ansvar dersom noe skulle skje. Ved en slik ordning ble alle oppgaver fordelt og gjennomfrt.

I familien har iallefall ikke vi  noe opplrimgsperiode, medarbeidersamtale eller strategi. Vi snakker sammen fra dag til dag, en dag setter jeg p en maskin med klr, en dag gjr han det. En dag gjr ingen det. Og fr vi vet ordet av det er skittentysskapet stappa. s hoper det seg opp med rent som skal inn i skapene. En dag rydder jeg, en dag rydder han og en dag rydder ingen. 

 

Ok, s har jeg ikke tenkt nummerere mann og barn og fordele oppgaver etter nummer. (kan nr 3, 4 og 5 rydde rommene sine- hahaha) Nei det blir teit. Men vi kan sette oss ned og sette p papir hvordan vi kan holde det ryddig rundt oss. Hadde vi vrt en bedrift ville jeg kalt det strategimte. Som tenkt s gjort. Endel oppgaver er fordelt mellom oss- s n vet jeg hva jeg skal tilstrebe f gjort fr jeg forlater huset om morgenen. Det gjr de andre ogs. S begynner vi med det- ogs er jeg spent p om vi klarer holde skittentyskapet tomt og at frokostkoppene blir satt inn fr vi forlater om morgenen. 

Flg meg p snap: HVITSTIL

- s ser dere hvordan oppgavene er fordelt. Her slr listeelskeren inn. Jeg har to ord til dere: BULLET  JOURNAL

Hvordan klarer dere andre holde hjemmet striglet? Finnes det en plan? Er det faste oppgaver? En som gjr alt? Del gjerne!

 

Christine