januar 2017

Miljøforandring- The Edition Miami

For 48 timer siden var vi i slalombakken med barna- tonnevis med nysnø og ville barn- nå - 48 timer etter har vi landa i Miami og inntatt hotellet The Edition i Miami Beach for natten. For et hotell- det er så fint. Antakelig det fineste hotellet jeg noen gang har satt min for i.

Jeg tror jeg strax må kjøpe meg mer grønne inneplanter og lykter når jeg kommer hjem. Det er lykter og planter overalt!

Her spiste vi i går kveld. Fantastisk mat på kanten til bassenget

Mor og Bella på vei til stranda

Basseng i hotellhagen. Det er sikkert 30 grader oppi der- og 28 i lufta. Herlig

Elsker sofagruppene inne i det grønne i Hotellhagen

Her spiste vi i går. De lysene!!!. Jeg skal henge opp mere lys i huset i Gran Canaria. Så utrolig koselig.

Lobby. Her er alle plantene og lyktene. Så at det ikke hadde fått tatt så mye bilder av dem- men se på snap: hvitstil - der har jeg filmet.

Snart kjører vi over til Naples for Konferanse. Mor passer Bella for meg, mens jeg skal fylle på med fag.

Jeg snapper på veien!

Christine

Hvitstil tipser

Jeg har tatt mitt eget tips fra GranCanaria med ladestasjon og laget meg/oss en ladestasjon i leiligheta.  Før tok imacen opp et helt skrivebord- men i USA fikk vi tak i et passende veggheng og fikk montert den opp. Under har vi satt opp en fotolist der ungene kan lade ipads, jeg kan lade laptop og andre greier som må lades.

Ledningene kan legges ned bak bordet når de ikke er i bruk.

Jeg tok noen bilder i sydenhuset i julen, og kunne ikke finne at jeg hadde delt det tidligere... Så er kommer litt:

 


Balkongen vår på soverom. Utsikt rett til bassenget...

 



Barnerommet. Vi har en blå tråd gjennom huset. Rommet er ikke spesielt stort- men på denne måten fikk vi dirket inn tre senger....



Det lurte seg inn et bilde av mine tre prinsesser i i opplastingen.



Soverom. Balkongdører fra gulv til tak og kan åpnes hele veien.

Blå tråd på vårt rom også....

 



Sminkebord på soverommet fant jeg ut var en super løsning. På sommeren er det ganske så varmt, og det var greit å sette på aircondition på før man skal sminke seg.



Kjøkkenet- i første runde fikk vi et mellomblått, glinsende kjøkken, men etter litt om og men ble det byttet ut med dette helt perfekt mørke blå kjøkken.

 

Klem

Christine
 

Få flyt i den viktigste bedriften!

Etterhvert som jeg hadde lest hele Synnøves system (bok) begynte jeg å fundere på hvordan vi skal klare å holde det ryddig, holde skittentøysskapet tomt og aldri ha klær på gulvet. Jeg leser den ene ryddeboken etter den andre- rydder og rensker- men i lengden blir det rot igjen.

I mitt liv har jeg jobbet i forskjellige både små og store bedrifter. Hotell, Sterling, Roche, Pfizer, egen butikk og nå altså Øyeklinikken. På alle arbeidsplasser har det vært opplæringsperioder, personalmøter, strategimøter, måldefinering, HMS avdeling, Brannvernleder, medarbeidersamtaler -på forskjellige nivåer i de forskjellige bedriftene- men felles for alle bedriftene var at alt ble gjennomført for at bedriften skulle gå bedre.

Så har vi den viktigste "bedriften" av dem alle. Familien! Vi har ingen opplæringsperiode, medarbeidersamtale og målsetning. Nada. Hvordan skal man kunne bli bedre da- når man ikke har noe mål å jobbe mot.

For eksempler på Øyeklinikken vet vi alle hvem som har hvilke oppgaver. De er fordelt mellom de ansatte på et personalmøte. En er ansvalig for telefon, en tar imot pasienter, en åpner klinikken og en stenger. Alle oppgaver blir gjort. I Sterling fordelte vi oppgaver på brefingmøte før flyturen. Alle i kabinen ble nummerert og med nummeret fulgte spesifikke oppgaver. nr 1 hadde ansvar for kjøkkenet, nr 4 snakket i høytaleren, skulle det skje noe hadde også de spesifikke tallene forskjellig ansvar dersom noe skulle skje. Ved en slik ordning ble alle oppgaver fordelt og gjennomført.

I familien har iallefall ikke vi  noe opplærimgsperiode, medarbeidersamtale eller strategi. Vi snakker sammen fra dag til dag, en dag setter jeg på en maskin med klær, en dag gjør han det. En dag gjør ingen det. Og før vi vet ordet av det er skittentøysskapet stappa. så hoper det seg opp med rent som skal inn i skapene. En dag rydder jeg, en dag rydder han og en dag rydder ingen. 

 

Ok, så har jeg ikke tenkt å nummerere mann og barn og fordele oppgaver etter nummer. (kan nr 3, 4 og 5 rydde rommene sine- hahaha) Nei det blir teit. Men vi kan sette oss ned og sette på papir hvordan vi kan holde det ryddig rundt oss. Hadde vi vært en bedrift ville jeg kalt det strategimøte. Som tenkt så gjort. Endel oppgaver er fordelt mellom oss- så nå vet jeg hva jeg skal tilstrebe å få gjort før jeg forlater huset om morgenen. Det gjør de andre også. Så begynner vi med det- også er jeg spent på om vi klarer å holde skittentøyskapet tomt og at frokostkoppene blir satt inn før vi forlater om morgenen. 

Følg meg på snap: HVITSTIL

- så ser dere hvordan oppgavene er fordelt. Her slår listeelskeren inn. Jeg har to ord til dere: BULLET  JOURNAL

Hvordan klarer dere andre å holde hjemmet striglet? Finnes det en plan? Er det faste oppgaver? En som gjør alt? Del gjerne!

 

Christine

 

 

hits