april 2013

22-Apr-13

Jeg er fortsatt i USA og storkoser meg. Takker høyere makter hver dag for "FaceTime" som gjør at jeg kan snakke og se jentene mine. Uten FaceTime tror jeg ikke det hadde vært like greit å være så langt borte....

Etter forelesningene har jeg vært litt rundt på farten her borte. Jeg har vært på jakt etter litt interiør inspirasjon. Når det kommer til kjøkkenutstyr og kjøkkenmaskiner er amerikanerne flinke, men så langt har jeg ikke set møblersom har falt meg i smak.....


Derimot har dette kjøkkenet som tidligere nevnt falt meg i smak.  Dette kjøkkenet heter Scala Inframe fra SigdalOg jeg vet akkurat hvor jeg håper jeg skal ha det.



Dessverre ble huset vi hadde sett oss ut solgt før vi var klar til å kjøpe. Men vi har da et annet hus i kikkerten nå. Mer enn det sier jeg ikke enda. Denne gangen skal jeg ta det med ro- så jeg ikke blir så lei meg om vi ikke skulle få tilslaget :)

Christine







På tur

Vi er fremme i San Francisco og jeg liker det jeg ser. Koser meg med deilig mat, forelesninger og litt shopping innimellom. Det er overraskende lett å spise riktig- spisestedene har ofte alternative retter som passer for alle. Passer meg perfekt. Akkurat nå er det tidlig morgen og jeg er snart på vei til forelesninger.

Christine

Italian food

Med italienske aner i familien og etternavn Bussoli, så er det klart vi spiser mye italiensk mat. Heldigvis er ikke italiensk mat bare pizza og pasta men mye mye mer.
I går var hummer på tilbud matbutikken og av den ble det en helt fantastisk deilig pastarett-  som husbonden fikk helt for seg selv. Retten laget jeg til en artikkel jeg skriver. De siste dagene har jeg laget masse italiensk mat- med og uten karbohydrater. Og det hele skal på "trykk". Jeg gleder meg




Christine


Kjøkken

Jeg er i kjøkkenmodus. Et av kjøkkenene jeg spaner meg inn på er dette:

Det heter Herregaard Inframe og jeg liker det jeg ser.


Ser så nice ut med de listene.


Sjekk vinskapet og ovner i høyden. Love it.


 I kjøkkenet mitt på Nesøya (der vi bodde fram til 2010) hadde jeg et sjalusiskap som dette. Det er det smarteste ever. Ikke for å ha pellegrinoen i men kjøkkenmaskiner. Også får man laget stikkkontakter inni hyllene, så er det bare å dra frem kjøkkenmaskinen på benken og dytte den tilbake bak sjalusien når man er ferdig. (typ: vannkoker, brødrister, stavmikser, mixmaster, sandwichjern, vaffeljern)

Jeg har alltid tenkt at det var bortkastet å bruke et helt skap til en enkelt kjøkkenmaskin, også trodde jeg hyllen skulle bli så ustabil at hele maskinen ville deise i gulvet, men når vi flyttet inn her vi bor nå var det et sånt skap som dette, og jeg bukker meg i støvet. Helt genialt. Maskinen står på platen med stikkontakten i så viper jeg den ut og inn.Står støtt som et fjell. Alt utstyret ligger i hyllen under. Helt genialt, men stikkontakt i skap er et must! (på badet har vi fått stikkontakter i skuffen under vasken, så nå ligger hårføneren i skuffen med kontakten i og aldri blir det til at den føneren ligger slengt med lange ledninger rundt i badet) Her er noen flere tips til kjøkken som leserne av hvitstil har kommet med tidligere.


Innlegget er laget i sammarbeid med Sigdal- jeg er fri til å skrive hva jeg vil.
 Alt jeg skriver er min oppriktige mening.






Vektreduksjon

Jeg får veeeeldig mang mail fra kjente og ukjente som lurer på hvordan jeg gjør det med denne vektreduksjonen min, og jeg svarer så godt jeg kan. Jeg tenkte jeg kunne skrive litt mere om det i dag.
Husk at jeg absolutt ikke er helsepersonell eller faglært, men dette er det som har funket for meg.

1. Begynn med en gang.
Dette er den eneste gangen jeg har skikkelig klart og gått ned masse i vekt. Det som er forskjell fra denne gangen til tidligere forsøk er at jeg har startet med en gang jeg bestemte meg. For meg var det avisartikkelen om Berit som ble en vekker. Vei deg og mål livvidden så du har utgangspunktet. Ta bider av deg selv så du kan se på senere-når livet er lettere. (akkurat det gjorde ikke jeg så jeg fikk lete lenge etter bilder av meg- fordi jeg stort sett slettet alle bilder av megselv.

2. Ikke ha fristelser i skapet
Jeg startet med å hive ut alt jeg ikke kunne spise. Kun Celines lørdagsgodt var igjen- og det rører jeg ikke (iallefall nesten aldri) og fyll opp med deilige fristelser. Småtomater og annen grønnsaker
Ha betstandig en nutribar på lur- det er så lett å stoppe i kiosken om du ikke har en deilig nutribar i veska.

3. Lag sunn mat. Gå på nett og finn deilige oppskrifter. Jeg fortsatte med masse av den samme maten som vi har pleid å ha, men gjorde sunne forandringer.
Poteter er ikke på mitt fat lengre. Jeg lager alltid to forskjellige grønnsaker til middag. Jeg forsyner meg med lite saus. Sauser lages nå på ny måte. Veldig lite smør og mel i mine sauser. Vi har fisk flere ganger i uka. Ofte fisk i ovn/dampovn som er penslet med en stavmikset krydderplante. Som en pesto bare med vann og litt olje.

torsk med persillemos blomkål og spinat. Bakte løk

4. Vann Fun Light
Jeg klarer ikke å drikke enorme mengder vann, og vet at det er mange som meg. Fo meg fungerer det bedre med fun light. Også ppleier jeg å ha en stor kopp som rommer ca 7 dl- den har jeg med meg overalt og drikker masse hele tiden.

5. Ikke vær kjipe slankeren
Når jeg er i selskap eller på klubb med jentene synes jeg det er viktig å smake på vertinnenes mat kaker og bakverk. Forskjellen for meg ligger i at jeg tar en cupcake og koser meg med den og ferdig med det. Forskyner meg en gang av mat som ikke passer så godt med min livsstil.

6. Strikke
Ja faktisk! Jeg merker at det er veldig bra når jeg sitter med hendene på strikketøyet. Tror det hjelper at jeg opptar meg med noe og ikke har tid å kjenne etter søtsug.

7. Ha noe på lur
Ikke godis, men noe annet å putte inn i munnen. Vi har alltid gulrøtter, epler, havregryn, tomater, nutribar, pastiller og annet lovlig "snack" i skapet.

8.Vekt:
Jeg har jaktet på ei vekt jeg bare har hørt om som kun viser vektnedgang (eller oppgang) og ikke den faktiske vekta. Den fant jeg litt for sent i lettereliv katalogen. For heromdagen var jeg innom elkjøp for å kjøpe noe helt annet - og da sjekket jeg som vanlig vektene de hadde og der fant jeg noe jeg synes er enda bedre enn lettereliv vekta.  Og jeg fant jeg fant!!!! Den nye vekta koblet jeg til internett og lastet opp en app på telefonen. Hver gang jeg veier meg kjenner vekta igjen akkurat meg og sender ny vekt til telefonen min. På appen kan jeg se vektkurver, bmi kurver, hvor langt det er til mitt mål osv osv. Jeg fant det veldig motiverende, og enkelt å ha kontroll.


skjermdump fra iphone app
Vekten måler ikke blodtrykk- men det finnes etter det jeg kunne lese som ekstrautstyr.

Det var da en liten oppsummering. Tidligere innlegg finnes før og etterbilde av megselv. Legger ved en skjermdump av det også.Jeg grøsser selvfølgelig av synet, men sammtidig er det motiverende.


Det aller beste med dette er alle de søte kommenterer og mailer jeg har fått fra blogglesere som har hevet seg med og som er blitt motivert av meg! Love it!! Tusen takk

Christine


San Francisco

Om litt over to uker skal jeg på en jobbreise til USA /San Francisco. I den anledninge er jeg ute etter reisetips og lenker til nettsteder der jeg kan lese selv. Jeg blir veldig glad for alt av tips. Spisesteder, butikker, opplevelser og eventuelt hvis det er noe man skal holde seg vekk fra.


Christine

hits