september 2015

Verdens vakreste sjøreise

sponet innhold.

Denna helga har vi gledet oss til. En liten bit med verdens vakreste sjøreise.

Vi startet hjemmefra fredag etter jobb. Vi kjørte hjemmefra med håp om å rekke en tur i lekeland i Harstad- men klokken var så mange når vi rakk frem til hotellet at det ble en liiiten tur på kjøpesenteret før vi hoppet opp i to dobbelsenger på hotellet og så Norske Talenter. Ja og sjekket ut nye pokemonkort selvsagt. Det går med mye tid til pokemon!Engentlig kan jeg også presiere at den trivelige Norske Talenter kvelden vi skulle ha i Harstad ble ganske amputert da hotellet ikke hadde reservert parkering til oss- og siden man ikke kan lade elbil på Hurtigruta ble vi avhengig av å finne strøm til bilen på egenhånd..... Det tok vel rundt to timer så kvelden ble jo litt amputert......

Uansett- vi kom oss avsted med båten tidlig om morgenen lørdag- og for en fin tur vi fikk. Været var grått og regnfult- men det gjorde ingen ting. Vi koste oss stort. Mat, drikke, godis til barna, høytlesning og etterhvert viste vi dem lekerommet. De var spinnville.

De iste to timene av seilingen inn til Svolvær var vi ute på dekk. Nydelige Nydelige Nord Norge. Trollfjorden .... med sine stupbratte fjellsider -så trangt at du føler du kan ta på fjellsidene på hver side av båten. Vakkert.

Det var stort sett grått under vår seiling- men helt mot slutten inn mot Svolvær sprakk det opp!

Lippa- min lille blidfis.

Kinesiske turister som lurte på hvorfor vi klippet håret på Philippa så kort.... jeg måtte le litt. "We are slow growers" sa jeg....Hahahaha

Sjekk forresten Philippas dress. Jeg elsker at glidelåen går helt ned i den ene forten.

Besetningen på MS Nordlys stod ute på dekk og solgte sveler. Jeg har aldri spist svele før. Supergodt! Bare spørr hun her.

Lekerommet som før var ballrom. Spartansk innredet men de tre små holdt det gående.

Takk og lov at vi pakket nyvinterklærne fra Polarn O Pyret med. Det kan godt være at kalenderen fortsatt viser september og at trærne fortsatt har løv på seg- men tempraturen sier sitt. Det var friskt på dekk.

Christine

Hvitstil samarbeider med Polarn O Pyret.

Spontan Ridetime

Celine og Bella har hatt så lyst å ri helt siden vi var på sauesanking og de fikk prøve å sitte på hest. Tidligere i uka spurte jeg på en lokal facebookside om noen tok i mot barn til ridning- og jammen fikk vi napp. I dag har vi vært rett utenfor byen å ridd på en ponni. Så utrolig gøy for jentene.

celine fikk prøve å greie både hale og manke samt skrape hoven. Utrolig artig og begge jentene viser seg som kjempetøffe med hester. (Tatt i betraktning...) Jeg er så stolt av dem.

Så noe helt annet- jeg desverre ingen besteforeldre på jorda- og jentene har ikke så veldig mye slekt og familie- men i disse dager er min farfars søster i Narvik- og da griper jeg muligheten til å tilbringe litt tid med den eldre generasjonen. Jentene og jeg hade en super ettermiddag med "tante". Hun syntes vist også det var hyggelig å bli kjent med oss også.

Jeg håper genene mine inneholder det samme som genene til "tante". Jeg drømmer om å være like kvikk som hrnr når jeg har passert 90.

Fantastisk fin dag og minner for livet er lagret.

I morgen pakker vi sammen og reiser på en miniferie.

Christine

Når hode er litt under vann...

Annonse

Vi hadde vidunderlig slappe uker på ferie i sommer- og nå må jeg rett og slett innrømme at jeg ar slitt med å holde hode over vann etter vi kom hjem. Ferieplasteret ble revet av hardt og brutalt og hverdagen stod på trappa.  Jobb, skole, barnehage, aktiviteter i tilleg til det som må til for at vi skal ha et nogen lunde ok levelig ryddig og rent hjem. Det har vært for lite timer og for mye å gjøre. Skittentøyskurven har vært full, sommerblomstene død og uttørket, ingen ferdig handla varer klar til middag i kjøleskapet. Vi har vært bakpå! Og når jeg ser ut vindu og vi har kanonvær nå i september (husk på at jeg bor i Nord) - ja da får husarbeidet bare være......dager som det vi har nå må nytes.

I går tok vi med barna på en biltur til en Bondegård litt Nord for Narvik. Vi er blitt kjent med noen søte mennesker med en fantastisk flott gård som vi har fått komme på besøk til. I mai var vi på besøk under lammingen og nå på søndag var vi med å hente sauene ned fra fjellet etter sommerbeite.. Og for en fantastisk opplevelse det ble. I kanonvær.

Celine og sauen Brille. Jeg er så stolt av Celine som tidligere var så redd for dyr. Her er hun helt borte og koser med Brille.

Vi sjekker ut hønene- i kjøleskapet står det nå 6 blodferske egg.

Bella på hesten Offe. Stolt som en Hane på Hest.

Mens Husbonen var gjeter høyt i fjellene ventet jentene og jeg i fjærsteinene. Tenk at en dag midt i september kan være så fin som om det skulle vært midtsommer.

Vi tar imot hjemkommene turister. 200 stykker av dem. 2 av dem skal bli søndagsmiddag hos oss....

For en fantastisk søndag vi hadde.

Jentene har på seg deilig ullklær fra Polarn O Pyret. Ullen fra Polarn er deilig myk og glatt. Hvitstiljentene liker godt å ha på Polarn O Pyret ulla! Anbefales.

Polarn O Pyret samarbeider med hvitstil.com.