Sy

Pinner ned av hylla

Jeg hadde lagt opp strikkinga- men da Bella fikk en jakke i knsj rosa og oransje mtte de frem igjen.

Jeg fant det perfekte garn til jakka.

Og n sitter jeg i saksa- jeg m jo ha votter og halser som passer til. Hvor er det man sender slknad for f flere timer i dgnet?

Sm

For snart ett r siden kjpte jeg meg en symaskin. Jeg kunne IKKE sy, men var klar for lre. Sm-terminologien var helt gresk for meg, s da mnsterpakken fra Stoff Og Stil ba meg "overlock alle delene" , stod jeg bom fast.

Jeg reiste inn til en stor bokhandel i byen og fant dene boken. SM. Den har hjulpet meg utrolig mye. Her str det forklart hvordan man skal gjre ting, som mnstrene ofte tar som en selvflge at du kan. Anbefales for deg som tror at du ikke kan sy, men har lyst lre. :)

Christine

Sy-helg

I dag skal jeg sy premiene som jeg loddet ut rett fr jeg dro p ferie. Siden sy rommet mitt er i kjelleren trenger jeg mere lys nr jeg syr. Jeg har ftt lne en ott-litesom jeg skal prve i helgen. Den skal gi dagslys, s det er jeg skikkelig spent p.
Celine synes det var stas nr jeg skulle ta bilder av lampa og ville mye heller se p lampa enn p lekene sine.

Husbonden skal p kino 007 i kveld, s fr kose meg med sy maskinen, danse-tv og nytt p nytt alene.

Ha en fin kveld.

Sy min egen kjole.

I dag kom mnsteret i posten som jeg bestilte fra voguepatterns.com. Jeg skal sy denne kjolen i gr eller svart uten armer(fordi jeg tror det blir pent med en hvit skjorte inni). Nr jeg s mnsterposen, ble jeg ganske sikker p at jeg har sett disse p Stoff og Stil! Skal sjekke nr jeg drar for kjpe stoff til kjolen.

Veldig spent p om jeg kan f dette til. Sy erfaringen min begrenser seg til baby kjoler, leketeppe og lekebag. Mnsterpakken er merket med VERY EASY, s da fr jeg tro p det.

Pris for mnster $13,50 + porto. Det synes jeg en god deal det! Fr i alle fall hpe jeg har bestilt riktig strrelse.

Tusen takk for alle dere strikkere som stilte opp som strikkehjelp. Min nabo skal strikke kjolen til Celine, og Merete i Hobbyhusetstrikker en til min venninne sin baby. Tusen takk.

Veldig fornyd

Tusen takk til alle dere bloggdamene som kom med kommentar p broderi innlegget fra i gr. Jeg har ikke telt over hvilken brodering som var mest populr, det gjr jeg i kveld nr Celine har lagt seg, og alt er klart for sying.

Her har vi tatt lekeoppbevaringen jeg sydde i bruk. Helt super. Rydding nr Celine legger seg blir veldig enkelt, kaster bare alle leker oppi bagen. Den er stoooor! Jeg har tilpasset den til tripp trappen ogs. S nr grinden(som vi har lnt hos ett vennepar, tusen takk) m ut, kan bagen henge p stolen!

Bak lekegrinda henger bildene jeg laget i fjor. Link til bilder her.