Sy

Pinner ned av hylla

Jeg hadde lagt opp strikkinga- men da Bella fikk en jakke i knæsj rosa og oransje måtte de frem igjen.

Jeg fant det perfekte garn til jakka.

Og nå sitter jeg i saksa- jeg må jo ha votter og halser som passer til. Hvor er det man sender slknad for å få flere timer i døgnet?

Søm

For snart ett år siden kjøpte jeg meg en symaskin. Jeg kunne IKKE sy, men var klar for å lære. Søm-terminologien var helt gresk for meg, så da mønsterpakken fra Stoff Og Stil ba meg "overlock alle delene" , stod jeg bom fast.

Jeg reiste inn til en stor bokhandel i byen og fant dene boken. SØM. Den har hjulpet meg utrolig mye. Her står det forklart hvordan man skal gjøre ting, som mønstrene ofte tar som en selvfølge at du kan. Anbefales for deg som tror at du ikke kan sy, men har lyst å lære. :)

Christine

Sy-helg

I dag skal jeg sy premiene som jeg loddet ut rett før jeg dro på ferie. Siden sy rommet mitt er i kjelleren trenger jeg mere lys når jeg syr. Jeg har fått låne en ott-lite som jeg skal prøve i helgen. Den skal gi dagslys, så det er jeg skikkelig spent på.
Celine synes det var stas når jeg skulle ta bilder av lampa og ville mye heller se på lampa enn på lekene sine.

Husbonden skal på kino 007 i kveld, så får kose meg med sy maskinen, danse-tv og nytt på nytt alene.

Ha en fin kveld.

Sy min egen kjole.

I dag kom mønsteret i posten som jeg bestilte fra voguepatterns.com. Jeg skal sy denne kjolen i grå eller svart uten armer(fordi jeg tror det blir pent med en hvit skjorte inni). Når jeg så mønsterposen, ble jeg ganske sikker på at jeg har sett disse på Stoff og Stil! Skal sjekke når jeg drar for å kjøpe stoff til kjolen.

Veldig spent på om jeg kan få dette til. Sy erfaringen min begrenser seg til baby kjoler, leketeppe og lekebag. Mønsterpakken er merket med VERY EASY, så da får jeg tro på det.

Pris for mønster $13,50 + porto. Det synes jeg en god deal det! Får i alle fall håpe jeg har bestilt riktig størrelse.

Tusen takk for alle dere strikkere som stilte opp som strikkehjelp. Min nabo skal strikke kjolen til Celine, og Merete i Hobbyhuset strikker en til min venninne sin baby. Tusen takk. 

Veldig fornøyd

Tusen takk til alle dere bloggdamene som kom med kommentar på broderi innlegget fra i går. Jeg har ikke telt over hvilken brodering som var mest populær, det gjør jeg i kveld når Celine har lagt seg, og alt er klart for sying.

Her har vi tatt lekeoppbevaringen jeg sydde i bruk. Helt super. Rydding når Celine legger seg blir veldig enkelt, kaster bare alle leker oppi bagen. Den er stoooor! Jeg har tilpasset den til tripp trappen også. Så når grinden(som vi har lånt hos ett vennepar, tusen takk) må ut, kan bagen henge på stolen!

Bak lekegrinda henger bildene jeg laget i fjor. Link til bilder her.