Førstegangsstrikker…..

Min venninne Andrea har smittet meg med viruset strikkedilla, så de siste 2 ukene har jeg strikket og strikket og strikket (iblandet litt opprekking, frustrasjon og til slutt mestringsfølelse)

Jeg har strikket mitt aller første plagg og det ble en mariuskjole til Isabella. (Fra og med i dag kommer den til å gå under navnet uniformen, for Isabella kommer til å ha den på seg til enhver tid og anledning!)

Nå må jeg raske på å lære meg å feste tråder, for det er ikke gjort. Kjolen er noen størrelser for stor, men det er greit for jeg kommer ikke til å strikke en til denne uka…….
Nå skal jeg

vaske vinduer, lage middag 
(orker ikke likevel )også pakke en kurv med litt kaffe og godt for vi skal på fisketur i ettermiddag når båten er satt ut på vannet. Krysser fingrene for at seien biter på og at det blir seibiff i morgen 🙂
Ha en god dag.
23 kommentarer
    1. Modellen er jo prikk lik pappa’n sin, jo! (i alle fall på de bildene jeg har sett av han her)- søt jente med nydelig kjole 🙂 Flink du!

    2. WOW!!! Det var litt av et prosjekt du valgte til ikke å ha strikket før. Kjempefin ble den. Jeg lærte meg å strikke i august, men har enda ikke turt å strikke noe med mønster:-/

      Gleder meg til å se flere strikkeprosjekter etterhvert:-)

    3. Herlighet så utrolig søt Isabella er! 🙂 Dere produserer sinnsykt vakre barn! Hehe. Kjempefin kjole også 🙂

    4. For ei nydelig jente du har 🙂 Vakker <3 Og kjolen var kjempefin,jeg elsker Marius mønster 🙂 Du er flink!!! Elin

    5. Hellenutten så skjønn! Håper dere hadde en fin gir:) kjolen var nydelig! Driver å psyker meg selv opp til å starte på noen nye strikke/ hekle prosjekter, meeen tungt å komme i gang!

      Klem Lisa

    6. Så flott kjole! Det er så fint med tradisjonelle mønstre i utradisjonelle farger syns jeg 🙂

      Når du nå er hektet på strikk, og kanskje strikker mest til småtrollene, kan jeg anbefale boka “Strikk til Nøstebarn” av Kathrine Gregersen (nostebarn.no)

      Masse flotte, fine, enkle, og praktiske klær til barn (og litt til oss voksne også). Jeg er kjempefan, man kan variere dem så mye med farger og mønster, har fått masse inspirasjon fra bloggen deres og fb siden der folk har sendt inn bilder av det de har laget.

      Og om du bruker garnet fra nøstebarn i tillegg kan jeg garantere at de søte små ikke fryser, godt for oss som bor her nord 🙂 (OG nei, jeg er ikke betalt av dem, bare veldig fornøyd både med garnet og de andre ullklærne dem selger :))

      Men obs, garnet kan virke litt “hardt” mens du strikker men plaggene skal jo skylles før bruk, og de blir bare mykere og mykere 🙂

      Ha en fortsatt fin helg!

      Finnsnesfruen

    7. For noen herlige bilder av en skjønn jente – flink du er som har strikket selv:) Jeg har så lyst å lære meg jeg også, men det er det å få tiden til å strekke til da:P